همشهری آنلاین: مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی و سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در ایران بر گسترش همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و سینمایی دو کشور تاکید کردند.

ديدار سفير پاكستان با تابش مدير عامل فارابي

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، علیرضا تابش و خانم رفعت مسعود، سفیر پاکستان در محل بنیاد سینمایی فارابی در تهران با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. تابش در ابتدای این جلسه تاریخچه‌ای از مهم‌ترین فعالیت‌های فارابی را در ۳۵ سال گذشته تشریح کرد و افزود: ریشه‌های تاریخی، فرهنگی و دینی مشترک بین دو کشور ایران و پاکستان ظرفیت‌هایی مناسب برای پیوندهای فرهنگی و سینمایی فراهم کرده است.

وی یادآور شد: توسعه همکاری سینمایی با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای عضو اکو در دستور کار بنیاد سینمایی فارابی و شورای عالی بین‌الملل سینمای ایران است که به همین منظور مذاکرات و فعالیت‌هایی هم انجام گرفته است. با توجه به بازار اردوزبانان منطقه، پاکستان یکی از کشورهای هدف اصلی صنعت تصویر ایران است و هنرمندان ایران و پاکستان باید از ساخته‌های سینمایی معاصر و تحول‌های فرهنگی و هنری دو کشور مطلع باشند.

در ادامه، خانم رفعت مسعود با ابراز خرسندی از فرصت به‌دست‌آمده برای آشنایی بیشتر با سینمای ایران گفت: فیلم و سریال بهترین بستر برای مطرح کردن واقعیت‌های اجتماعی است و پاکستان معاصر از دل هنر و فرهنگ به ویژه فیلم به خوبی قابل تحلیل و شناختن است. باید امکان معرفی و اکران فیلم‌های ایرانی در پاکستان و فیلم‌های پاکستانی در ایران به وجود بیاید و رسانه‌های عمومی به ویژه تلویزیون با پخش فیلم و سریال به معرفی فرهنگ دو کشور بپردازند.

در این دیدار گزارش فعالیت‌ها و همکاری‌های سینمایی ایران و پاکستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مهم‌ترین آن مذاکرات بنیاد فارابی با مدیر کل شورای ملی هنرهای پاکستان برای عقد تفاهم‌نامه فرهنگی است. توافق برای به سرانجام رساندن چند پروژه ویژه از جمله برگزاری هفته فیلم پاکستان در ایران با همکاری فارابی، معرفی سینمای ایران در پاکستان و راه‌اندازی پروژه تولید مشترک فیلم سینمایی از دیگر موارد مطرح‌شده در دیدار بود.

رائد فریدزاده، معاون امور بین‌الملل و مصطفی احمدی، مسئول بخش تولید مشترک بنیاد سینمایی فارابی هم در جلسه دیدار مدیر عامل فارابی با سفیر پاکستان در تهران حضور داشتند.

کد خبر 427140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha